antheinzuidamerika.reismee.nl

Feliz Páscoa!

Olaaaaa amigos

Laughing
,

Hoe gaat het daar in ons kleine Belgenlandje? Veel chocolade paaseitjes gesmult?

Tongue out
Hier gaat alles zowat zijn gewone gangetje! Het weekend hebben we doorgebracht in een huis vlak aan het strand in ‘Ponta das Dunas'. Rodrigo had ons hiervoor uitgenodigd samen met nog een aantal andere vrienden van hem. Het was een mooi, groot en proper (dat laatste zijn we niet meer gewoon, aangezien ons huis er nogal smerig bij ligt en alles hier tegenwoordig ‘kapoet' gaat) huis met alweer een zwembad (helaas konden we geen gebruik maken van het zwembad omdat het nog niet gepoetst was en het water er dus wat groen bij lag
Tongue out
). De vrienden van Rodrigo waren allemaal heel vriendelijke, aangename mensen die we nu ook beter hebben leren kennen. Ziezo, tot zover wat betreft ons paasweekend!

Maandag heb ik alleen les gegeven in ZiZi (Philip moest opnieuw naar een bijscholing over gevechtsporten). Ergens in de komende maanden zal ik ook enkele bijscholingen gaan volgen, maar dan over basket. Dit zal in dezelfde organisatie doorgaan waar Philip nu zijn bijscholingen over gevechtsporten volgt.

De les van maandag ging goed, maar er waren helaas slechts een aantal kinderen. Maandag ben ik ook gestart met nog een extra onderdeel voor mijn onderzoek. Ik zal namelijk het project ZiZi ook in mijn onderzoek betrekken. Zo zal mijn onderzoek nog relevanter zijn en dit zal zeker en vast ook een meerwaarde geven aan mijn onderzoek.Hoe zal ik te werk gaan? De kids van ZiZi zal ik elk apart een tekening laten maken over hetgeen zij het allerbelangrijkste achten in hun leven..nadien zal ik hun tekening ook kort bespreken (met elk kind afzonderlijk) zodat ik ook kan achterhalen waarom zij net dit het allerbelangrijkste vinden..vrij simpel dus, het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. 'We keep'en het simpel è!

Laughing
' Ik zal in ZiZi dus niet werken met foto's, maar wel met zelfgemaakte tekeningen door de kids. Tekeningen zeggen (net zoals foto's) immers ook veel! Enkel in de surfschool zal ik werken met fotomateriaal. Met dit extra onderdeel voor mijn onderzoek (Hoe zal ik het noemen? Paintvoice?..geen idee of dit een bestaand woord is, maar soit, ‘PAINTVOICE' IT IS!) ben ik maandag dus ook gestart. Ik heb dus ook al enkele tekeningen voor mijn ‘paintvoice'. Kort samengevat: Ik zal dus zowel in de surfschool als in ZiZi mijn onderzoek uitvoeren. In de surfschool zal ik hiervoor gebruik maken van ‘photovoice' (met fotomateriaal dus) en in ZiZi zal ik gebruik maken van ‘paintvoice' (met tekeningen). Hopelijk is het jullie zo iets of wat duidelijk!

Dinsdag heb ik samen met onze jarige Philip weer Engels gegeven in de surfschool (zowel voormiddag als namiddag). Aangezien het Philip zijn verjaardag was, werd de lesafgesloten met het liedje 'Happy Birthday toyou..'. De komende weken zal ik mij dus volledig focussen op mijn onderzoek voor mijn eindwerk, het verloopt allemaal goed.

Ziezo, dat was het weer voor deze update!

Weetjes

  • We hebben sinds een paar dagen terug water, maar helaas werkt mijn wc nog steeds niet. Ik heb dan een sleutel gekregen van een leegstaande kamer, zodat ik daar gebruik zou kunnen maken van de wc, maar ook deze wc doet het niet! Wat een pech! Ik hoop dus dat mijn wc snel gemaakt wordt, want het is niet echt een pretje!
    Tongue out
    Maar goed dat mijn 'shit happens-fase' al voorbij is, anders zou iknogal veel meer emmertjes moeten vullen..
    Laughing
  • Ondertussen zijn de kakkerlakken ook weer in opmars om mijn badkamer. En ook de gecko's komen mij regelmatig een bezoekje brengen op mijn kamer, de laatste tijd komen ze zelfs met drie tegelijkertijd...de hele familie samen, gezellig toch! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
  • Zondag gaan Philip & ik samen met Kelviane (één van de coördinatoren inZiZi), haar zoontje en haar mandrie stranden bezoeken (waaronder ook Canoa Quebrada, de namen van de andere 2 stranden ontglippen me even
    Tongue out
    ). Kijk er al naar uit! Dat wordt weer genieten!
    Wink

Quote of the day:
Het leven is een kans, geniet ervan.
Het leven is een droom, verwezenlijk die.
Het leven is een uitdaging, neem die aan.

Vrolijk Pasen voor iedereen, geniet ervan!

Wink

Hasta la vista!

(ps: weet dat dit Spaans is, maar kwam even spontaan in me op, dus dan gebruik ik dat toch gewoon eveneen keertje!

Laughing
)

Reacties

Reacties

mama

Goed idee, Photovoice en Paintvoice. Het zal voor de kids niet zo moeilijk zijn om weer te geven wat voor hun het belangrijkste is in hun leven want zo'n uitgebreid gamma aan leuke dingen zal er in hun leventje niet bestaan. Leuk om te ontdekken in welke mate de surfschool en zizi hiertoe bijdragen.
Goed bezig Anthe, doe vooral zo verder.

Marie-Jeanne en André

Beste Anthe

Jullie leveren daar wel zeer mooi werk: lesgeven, sportanimatie, mooi schilderwerk als je nu vergelijkt met daarvoor. Het is nu prachtig.
Je zal het daar wel naar je zin hebben, maar toch hé
je moet het als jong meisje toch maar doen. Proficiat Anthe.
Het zal zeker een goede stage (veel punten) opleveren.

Groetjes vanuit Hasselt

Anthe

Dankjewel Marie-Jeanne en André. We doen ons best! :)

Gertha & jan

Hier koud en nat , paasverlof in het water gevallen voor de schoolgaande jeugd.
Onze Toon ( kleinkind 18j ) heeft een lief , kleine kinderen worden groot , een lief meisje ( Lotte ) toch mooi zo prille liefde . Groetjes en maak je dromen waarheid , Gertha & Jan.

Edse

Hey Anthe,

wat een superverhaal alweer!Jij doet dat toch écht schitterend! Ben echt wel fier op je! Het blijft ook nog altijd leuk om te lezen.
Wel een mooie manier om met die kinderen op zo'n manier om te gaan. Je doet dat op een manier die perfect past in de omgeving waar je bent. Super zoals je dat aanpakt!
Ik geloof nog steeds in je aanpak en je manier van werken!

Liefs en tot snel!
Edse x

Trotse zus Merle

Anthe..ik kan alleen maar beamen wat de rest hierboven mij al heeft gezegd! Je doet het echt super en ik ben heel fier op je! Het moet een enorm goed gevoel geven als je met eigen ogen kan zien dat de kinderen je dankbaar zijn voor het werk dat je geleverd hebt! Ik denk dat je ze heel hard gaat missen als je terug naar Hasselt moet komen (en zij jou waarschijnlijk ook)..maar dat is nog niet aan de orde dus geniet er nog maar van!!
P.s: er is een nieuw soort paaseitje van Milka..witte chocolade met speculoos erin..Mmmmm! :)
Tot snel!
X

Anthe

Edse: dankjewel! :)
Merle: ook dankjewel & wow, dat klinkt overheerlijk..hopelijk zijn ze er nog als ik terug ben! ;D xx

Edse

Dat is maar de vraag als er nog eitjes zijn! Want het zou wel eens kunnen dat wij ze al ALLEMAAL op gegeten hebben :)
Neenee, ze zijn wel superlekker hoor! Echt joeng, die speculoos die doet 't hem :)

Hoop dat je snel een nieuw paar super-braziliaanse-teenslippers vindt :)

Liefs,
X

Johan

leuk om jou verhaal/en telezen
woon zelf in Brasil Fortaleza is niet zo ver van Canoa Quebrada.Tabuba en Combuco hebben ook stranden
de laatste hebben wij nog oud en nieuw geviert
was je met vakantie of werk
groeten

Anthe

Dag Johan,

Ik ben hier momenteel op stage voor school bij de organisatie ARCA..ik geef daar sportlessen en lessen Engels..ben nog in Fortaleza t.e.m. 4 juni..

Groetjes

Johan

Hallo goedenmorgen Anthe
mijn vrouw weet niet wat die organisatie ARCA is
is dat voor arme kinderen en die kakkerlakken is hier gewoon in ons land zou je een vies persoon zijn en dat alles stuk gaat hahaha
hoe vindt jij het eten hier ik moet het niet mijn Nederlandse vriend zegt altijd is honden voer hahah
ik kook regematig hollands zelfs nasi goreng
lijkt mij fijn om les tegeven mag ik vragen waar jullie verblijven slapen etc wij wonen in een condominio parque las flores is perto de Carrafour en pineiro
doei Anthe

Anthe

Dag Johan,

ARCA is een organisatie die sport- en spel activiteiten geeft aan de kinderen in de favela's om hen zo uit de negatieve cirkel van drugs en geweld te houden..ze hebben een surfschool in Barra do Ceara en ook nog het project ZiZi in Caucaia..onder de rubriek 'videos' op mijn blog zijn er enkele filmpjes over ARCA te vinden..
Zie hieronder de site van ARCA: http://www.arcafortaleza.org.br/

Wij verblijven in een studentenhuis in Benfica, vlakbij 'benfica shopping'..

Groetjes

Johan

Goedenmorgen Anthe
even snel mooi werk wat jullie doen
groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!