antheinzuidamerika.reismee.nl

Pintar a casa de surf - community project

Oi gente,

Ziezo, hier ben ik weer dit keer voor de 21ste keer!

Laughing
Wat is er de voorbije dagen zoal gebeurd? Vrijdag zijn Mouloud & ik samen met Babu & Wilkison inkopen gaan doen zodat we kunnen starten met de reparaties en het verven. Het inkopen van materiaal verloopt hier niet zoals in België, alles op zijn tijd hier, geduld is dus vereist! Het materiaal werd met paard & kar geleverd tot bij de surfschool, dus sleuren met zware zakken hebben we gelukkig niet moeten doen in deze hitte
Tongue out

Zie hieronder het (tot nu toe) aangekochte materiaal (zie ook foto):

• 3 verfborstels
  • een zak cement
  • 5 zakken witte poederverf
  • 7 zakken blauwe mengverf
  • 1 verfroller
  • nieuwe sloten voor de deur
  • 6 spaarlampen
  • spuitbussen
  • verfkleurstof (geel, rood, groen & zwart)
  • gips
  • ...

De volgende dag (17/03) stonden Mouloud & ik om 8u paraat in de surfschool om van start te gaan met ons community project. We begonnen de dag met het opruimen van de surfschool en het hersorteren van het sportmateriaal. Daarna hebben we de vuile muren proper gemaakt, zodat we konden starten met het verven. De verf die we gebruikte leek precies waterverf, het was dus zeker nodig om meerdere lagen te verven. Het ging dus niet in 1, 2, 3 maar wel in 4, 5, 6, 7, 8.

Laughing
Het heeft dus toch wel zijn tijd nodig gehad.

Vandaag (18/03) waren we alweer vroeg van de partij. De laatste witte lagen werden eerst geverfd en dan zijn we gestart met het verven van de ‘golven' en het herstellen van de kapotte muren. De komende dagen zullen we de golven verder afwerken (in detail)en ook starten met het schilderen van de tekeningen + ook de buitenkant zal volledig in het nieuw gezet worden.

We zitten dus mooi op schema, dit mede dankzij de kids van de surfschool die ons zo goed helpen. Harde werkers zijn het! Alles verloopt volgens plan & het is leuk om samen met zen allen te surfschool op te knappen. Muziekboxen aan & verven maar!!

Cool

Weetjes

• ‘s Middags voorzien we alle harde werkers van een lunch.
  • De vriendelijke buurman (genaamd França) helpt ons ook bij het verven en leert ons de kneepjes van het vak.
  • Zaterdagavond ben ik samen met Mouloud naar Praia de Iracema, Ponte Metallica, Beira mar, Jardim Japonês, enz... geweest. Genieten! Ook voor 2 straatkindjes was het even genieten die avond. We waren namelijk ergens gaan eten op het strand, maar er was een fout gebeurd in onze bestelling waardoor mijn portie eten groot was. Aangezien er nog veel overschot was van ons eten hebben we besloten om 2 straatkindjes (Rafael & Lucas, 9 en 12 jaar) mee te laten eten aan onze tafel. Ze waren enorm in de wolken en hun oogjes fonkelde. Super om te zien! Zo is onze grote portie toch goed opgeraakt en niet in de vuilbak belandt.

Quote of the day: The more I want to get something done, the less I call it work.

Até logo!

Ps: voor de geïnteresseerde..mijn stoelgang is terug in orde!

Wink

mama

Amai wat een Belgisch tempo houden jullie erop na.
Ze zullen daar nogal schrikken van zo'n strak schema. Op dat gebied kunnen zij natuurlijk wel iets van jullie leren. Hard werk geblazen denk ik maar zoals je schrijft ook wel leuk als je dit kan doen met zoveel helpende handen en leuke muziek op de achtergrond.
Dit alles maakt de sfeer onder elkaar alleen maar beter en hechter.
Ook geweldig dat jullie die 2 straatkindjes hebben laten mee-eten. Die twinkeling in hun oogjes zullen jullie zeker nooit meer vergeten. Moet echt een goed gevoel geven.
Nog veel werkgenot !

Edse

Ha Die Anthe!

Gij doet dat toch echt geweldig daar! Zo hard werken! Zie maar dat al je energie niet op is tegen dat je terug komt, want dan moet je, je verhaal nog eens doen!
Ik vind het geweldig dat je daar zoveel tijd in steekt en dat er ook nog een geweldig resultaat is. De foto's zijn weer super en dat spreekt alleen maar meer aan!

Ben stiekem toch behoorlijk jaloers op je! Maar je hebt het verdiend!

Liefs en verf ze!!! :)

P.s. Moest je geïnteresseerd zijn wij hebben vandaag de winterjas thuis gelaten!!! JOEPIE!!! :)

Tom

ge zijt toch een wereldverbeteraar e Anthe!;)
echt super wa ge aan het doen zijt.
en vooral ook super da ge u der zo amuseert!:)
keep living the good life!!!;)

Trotse zus Merle

Amaaaaai Anthe! Dat schiet daar goed op! Leuke foto's van het verven..dat doet me denken aan een paar maanden geleden hier in het huisje! :) Maar jullie doen dat voor een zeer goed doel en dan lijkt het me inderdaad dubbel zo leuk om met een goede achtergrondmuziek er met z'n allen voor te gaan! Jullie zijn echt super!
En de 2 straatkindjes zullen die maaltijd waarschijnlijk niet snel vergeten!
Verf nog goed en ik ben benieuwd naar het eindresultaat! ;)
X

Mirte

Howhow wat een tempo houden jullie er daar op na!!! Jullie gaan nog te vroeg klaar zijn met alles als dat zo door gaat! Nee, echt tof wat jullie daar doen! Zo leuk dat mouloud, graag als extra werkkracht wilde meewerken ;) misschien is het wel de liefde die jullie zo'n kracht geeft! wat het ook mag zijn, jullie mogen trots zijn op hetgeen jullie verwezenlijken!

ps. Ik ben zeer blij over de vordering van de stoelgang!!!
pps. Wat een groot geluk voor de kindjes dat ze jullie tegenkwamen!
ppss.Hier hebben we ook eindelijk mogen kennis maken met een zwakke zon! jij hebt het echt veel beter daar! :)

Liefs en knufs,
x

Anthe

Hey allemaal,

Wat een leuke reacties alweer! Doet deugd! Het vlot hier goed, morgen starten we met het verven van de buitenkant en de tekeningen..ben al benieuwd naar het eindresultaat! Het zijn drukke, vermoeiende dagen maar het is het zeker waard! Leuk dat jullie mij blijven volgen! De foto's en verhalen volgen later nog..