antheinzuidamerika.reismee.nl

Vergadering ARCA

Oi gente,

Donderdagvoormiddag hebben we een vergadering gehad met Milza en Wilkison. We hebben een aantal zaken besproken, die ik jullie nu ook even zal opsommen en toelichten, zodat jullie ook goed op de hoogte blijven. Als 1ste punt hebben we besproken hoe we ons ingezamelde sponsorbudget zullen besteden. Hieronder een overzicht waaraan het sponsorbudget zal worden besteed:

1. Verschillende noodzakelijke reparaties zowel in ZiZi als in de surfschool (herstel deur in surfschool, herstel dak in ZiZi, enz....)
  2. De surfschool zal vanaf nu 2 volledige dagen per week open zijn en de kids zullen terug lunch krijgen na hun surfles. Het sponsorbudget zal dus ook gebruikt worden voor de betaling van lunch voor de kids en elektriciteit en watervoorzieningen zoals de douche/wc.
  3. De surfleraars (Wilkison & Babu) zullen eindelijk terug een loon krijgen voor de lessen die ze zullen geven.
  4. Verder zullen we ook een ‘community project' opstarten. Zoals ik reeds eerder heb vermeld zullen we de surfschool volledig herschilderen zowel de binnen- als buitenmuren. De kids van de surfschool zullen hierin meehelpen (Vb. leuke tekeningen schilderen). Nadat de surfschool volledig herschilderd is zullen we een opening organiseren met bijbehorende receptie en muziek ,waarbij we ook de ouders van de kids zullen uitnodigen. Als extra zullen we hier ook nog een surfwedstrijd aan vastkoppelen. Ik popel al om aan dit project te beginnen en ik hoop dat we er iets moois van kunnen maken. Milza, Wilkison en Babu waren alvast super enthousiast over dit ‘community project'. Normaal gezien zullen we begin april starten met dit ‘community project'.

Als 2de punt hebben we nog even besproken wat er in april allemaal zal gebeuren. Er zal namelijk een nieuw project binnen ZiZi gestart worden voor 13 - 21 jarige (de uitleg van dit project volgt later nog) en buiten dit zullen er ook nog ander dingen georganiseerd worden. Conclusie: April gaat een drukke maand worden denk ik zo! Ik kijk er alvast enorm naar uit!

Ziezo, ik hoop dat het jullie ongeveer duidelijk is hoe jullie sponsorgeld besteed zal worden. Ik probeer zoveel mogelijk vast te leggen op beeld, zodat jullie alles goed kunnen volgen en met eigen ogen kunnen zien waar jullie geld naartoe gaat.

Weetjes

• Woensdagavond zijn we samen met Guilherme ergens gaan eten nl. ‘All you can eat' voor slechts 10 reais. Jaja, heb mijn buikje goed kunnen vullen en heb iets nieuws gegeten nl. ‘pizza com chocolate'...jaja, pizza met chocolade dus..hmmm lekker was dat
    Tongue out
    nadien kwamen ze zelfs rond met ‘pizza com banana'..maar helaas zat ik toen al volledig vol..zal dus voor een volgende keer zijn!
  • Donderdag hebbenwe nog vele uren besteed aan het selecteren van fout gedrukte ‘cartilhas' (= de nieuwe boekjes van ZiZi..zie vorig verhaal). Er is namelijk een grote fout gebeurd bij de drukker waardoor reeds 4000 exemplaren verkeerd gedrukt zijn. Onze taak was dus om de fout gedrukte pagina's er stuk voor stuk uit te halen. De boekjes zullen nadien dan worden teruggestuurd naar de drukker en zullen danaangepastworden. Een gekkewerk was me dat, maar alles voor het goede doel uiteraard!
    Wink

Ziezo, nu ga ik maar eens lekker slapen want het was een drukke, vermoeiende dag!

Boa noite!

Wink

mama

Amai, wat een nuttige update van wat er met het sponsorgeld gaat gebeuren. Ik vind het geweldig dat dankzij jullie budget de surfschool terug 2 dagen per week open gaat en dat de kids terug een lunch krijgen.
Daarbij krijgen de surfleraars gelukkig ook terug een loon voor al hun inspanningen. Zo is het voor iedereen een win-win situatie.
Het community project lijkt me ook super! Gebruik maar lekker veel zonnige kleurtjes om de hele boel daar op te frissen.
Het doet deugd te lezen dat het geld zo nuttig besteed wordt. Zo heeft tenminste iedereen voldoening van de bijdrage die hij/zij geleverd heeft.
Ik kan alleen maar zeggen dat jullie twee het heel goed doen in ARCA. Chapeau hiervoor !

giske

amaai anthe ik verschiet ervan wat je met het sponsorgeld allemaal kan doen. hier zou het precies een druppel zijn op een hete plaat en ginder kunnen jullie er héél wat meer mee op poten zetten. heel sjiek dat de leraars kunnen betaald worden. is voor hun ook weer motiverend. maar wat een plannen allemaal ! en heel fijn om het allemaal zo gezamelijk te doen. samen sterk hè. het is fijn om te lezen hoe goed het je daar afgaat. veel succes nog met al de plannen.

Edse

Anthe, wat een leuke verhalen alweer deze week!
Echt super hoe mooi jij kan schrijven!
Ook leuk om te lezen dat er nog mensen zijn zoals jij die ons weer eens eventjes met onze voetjes op de grond kan brengen. We hebben het hier inderdaad helemaal niet slecht! Dat we dat van jou mogen leren is wel schitterend!
Je hebt ook superschattige foto's, die kindjes allemaal zo schattig!

Kijk alweer uit naar het volgende verhaal! En héél veel succes met de plannen!
Veel liefs!

Ikke x

Anthe

Dag allemaal, bedankt voor alweer leuke reacties! Kijk er heel hard naar uit om met al deze plannen te starten! Ben al benieuwd naar het eindresultaat..

Vele groetjes xx