antheinzuidamerika.reismee.nl

Primeira aula de Português!

Bom dia a todos!

Donderdagnamiddag zijn wenaar ZiZi geweest. Philip heeft daar zijn les MMA gegeven (zeer goede les trouwens, heb een deel kunnen observeren) en ik heb een toneelstuk van ‘history' gevolgd. Er was een verteller aanwezig. Zij vertelde op een heel leuke manier en met veel enthousiasmeenkele historische verhalen. De kids gingen hier heel erg in op. Leuk om te zien!

Vrijdag zijn we vroeg in de ochtend richting ZiZi vertrokken, maar eens aangekomen bleek er geen les te zijn die dag..een klein misverstandje dus. Dit was maar eenmalig, vanaf nu zal er steeds terug les zijn. Aangezien er geen les was hebben we dan terug de bus richting thuisfront genomen. Eens thuis werden we opgebeld door Babu. Hij was ziek en dus ook de lessen in surfschool konden die dag niet doorgaan (aangezien Babu momenteel nog de enige leraar in de surfschool is). Jaja..ons weekend was dus begonnen! We zijn dan samen met Guilherme, Joao Pedro & Ewout naar ‘Praia do Futuro' geweest, waar we lekker hebben kunnen genieten van een heerlijk zonnetje!

Vrijdagavond hebben we onze 1ste les Portugees gekregen.Héél erg leuk! Breno, onze leraar, geeft zeer goed les (hij hamert heel erg op een goede uitspraak, hetgeen ik héél belangrijk vind) dus ik denk dat ons Portugees de komende tijd met flinke sprongen vooruit zal gaan! Aangezien we wat huiswerk hebben gekregen voor de volgende les, zullen we onze 2de les terug op dinsdagavond houden in plaats van zaterdagvoormiddag. Voorlopig hebben we nog geen vaste dagen waarop we les Portugees zullen krijgen, maar we hopen dit zo snel mogelijk te kunnen regelen met Breno (maar zoals jullie ondertussen al wel weten, alles op zijn tijd hier in Brazilië en daar valt niks aan te veranderen

Laughing
). We zullen er wel steeds voor zorgen dat we zeker 2xper week les krijgen, zodat we zeker genoeg bijleren!

Quote of the day: Viver é aprender!

Weetjes

• Ik heb een nieuwe favoriete ‘suco' nl. baianaba..een soort van bananenmilkshake met stukjes pinda'sin..déliciaaaaa!!
    Tongue out
  • We hebben ondertussen ook weer een nieuwe huisgenoot bij. Dit keer een Peruaan, die inmiddels al 6 jaar in Duitsland woont (Ps: hij heeft wat weg van Jack Sparrow
    Laughing

Tchau!

Ps: Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Fijn dat jullie mij zo goed volgen! Tot de volgende update!

Wink

Jade

Oh Anthe, wil je eens een foto trekken van die Peruaan en dan subtiel op facebook zetten?? :D
Groetjes xxx

Jade

Ah sorry, ik lees u bericht op mijn andere reactie nu pas :p ben benieuwd :p
xx