antheinzuidamerika.reismee.nl

Lesgeven in ZiZi ('Jogos do mundo')

Ola amigos,

Vandaag zijn we zowel in de voormiddag als namiddag naar ZiZi geweest, aangezien er een speciale activiteit gepland was. Alle activiteiten van vandaag gingen over een bepaald thema nl. ‘jogos do mundo'. Er werden typische sporten/spelen van verschillende landen (Italië, België, Brazilië & Holland) beoefend. Philip en ikzelf hebben zowel in de voormiddag als namiddag samen les gegeven en dit ging verbazend vlot. De kinderen waren weer heel enthousiast en ook de sfeer zat héél goed! De kids zijn hier zo ontzettend lief, ze overladen je met knuffels en kusjes en als je aankomt komen er al meteen enkele kids op je afgelopen..echt super! We hebben de kinderen enkele circusactiviteiten aangeleerd zoals jongleren, nadien hebben we hockey gespeeld en om af te sluiten petanque. Petanque was totaal nieuw voor hen en ook dit viel erg in de smaak. Kortom: we hebben een héél toffe, sfeervolle & leerrijke dag in ZiZi gehad. We genieten elke dag opnieuw van alle mooie ervaringen die we hier opdoen! Het blijft zo super dat we de kans hebben gekregen om hier onze eindstage te lopen. We leren enorm veel bij op allerlei vlakken en ook ons Portugees gaat met grote sprongen vooruit!

Wat ons weekschema betreft, dat ziet er voorlopig als volgt uit:

Weekschema

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Voormiddag

Engels geven in ZiZi

Voorlopig vrij (dus tijd om de lessen voor te bereiden en tijd om aan eindwerk te werken)

Circus geven in ZiZi

Voorlopig vrij (af en toe naar ZiZi bij speciale gelegenheden)

Sportlessen geven in ZiZi

Les Portugees van Breno

Namiddag

Engels geven in Surfschool

Engels geven in Surfschool

Naar de surfschool + s'avond les Portugees van Breno

Opmerking: Het is dus zo dat we elke week opnieuw op maandag Engels, op dinsdag circus en op vrijdag sportlessen zullen geven in ZiZi (Dit geldt ook voor de lessen in de surfschool). Ziezo, dit is dus ons voorlopig weekschema. Dit kan uiteraard nog veranderen aangezien we in Brazilië zijn. Ik hou jullie steeds op de hoogte indien er zich wijzigingen voordoen.

Até logo!

Reacties

Reacties

mama

Ik vind dat jullie een zeer gedisciplineerd weekschema aanhouden waar tussendoor waarschijnlijk nog onverwachte dingen bijkomen. Ik kan mij voorstellen dat jullie door deze ervaring enorm veel bijleren op allerlei vlakken, een voorrecht om van te genieten.
Bedankt voor al je leuke verhalen waardoor wij ons een goed beeld kunnen vormen van waar jullie mee bezig zijn. Leuk om tussendoor mee te mogen dromen !

papa

Dag Anthe en Philip. Mooi deze verslagen te lezen. Het is alleszins een geweldige meerwaarde wat jullie samen met de organisatie Arca daar kunnen realiseren. Vanmiddag heb ik nog samengezeten met een zeer goed kontakt om het project voor te stellen en ergens te kijken om realiseerbare toekomstperspectieven te bieden. Wij trachten van hieruit alle mogelijke steun voor het project ARCA te bekijken en ik heb er goede hoop op dat dit wel eens een goede "profesionele" ondersteuning zou kunnen krijgen van hieruit. Hoe meer ik lees en zie met welk idealisme jullie dit aanpakken, hoe meer ik probeer dit project hier "weerklank" te doen krijgen. En..... slagen is het einddoel. Dus ik hoop je op termijn goed nieuws te bezorgen. Hoe was ook weer het moto van die surfleraar? "Wanneer je een goede golf ziet, ..... peddelen en je best doen.......
We zijn fier op onze "KLIM-studenten".....!!!!!
Groetjes

Trotse zus Merle

Ik ben echt trots op u en Philip..zo'n mooi project!
Dat moet een geweldig warm gevoel geven als die schattige kindjes naar jullie toe gelopen komen! Dan zullen jullie wel beseffen waarvoor jullie daar zijn! Ik denk dat veel mensen die dit lezen zin krijgen om ook naar daar te gaan en de leuke sfeer willen opsnuiven...
Jullie leveren daar mooi werk en dat zullen ze daar ook wel appreciëren! Het zal moeilijk zijn om die kindjes en de organisatie na 4 maanden vaarwel te moeten zeggen..maar ik weet dat je je gaat blijven inzetten en dat maakt het mooi! Geniet van alle momenten daar!
X

Anthe

Amaai, wat een leuke reacties allemaal, bedankt! Héél fijn dat jullie mij zo goed opvolgen, doet deugd! En papa merci voor het vele werk omtrent sponsoring..

Ps: genieten doen we elke dag opnieuw! ;)

Groetjes xx

Zus Jade!

Super allemaal!
Ik heb gehoord dat er een zekere Peruaan in het studentenhuis aanwezig is? Kunt ge misschien eens een goed woordje voor me doen ivm Peru? :D haha!

Ps: Zeg maar tegen alle lieve, kleine, schattige Braziliaantjes dat tante Jade binnen een paar jaar eens een kijkje komt nemen als ze centen heeft :D
Geniet ervan & muchos saludos ;) x

Edse

Helaba!

Wat een schitterende verhalen alweer. Heb deze week geen tijd gehad om te reageren omwille van rara... STAGE :) maar ik heb ze wel elke nacht gelezen :)
Heerlijk om te lezen hoe je zoveel geluk kan zien en kan hebben in een totaal, toch wel andere, cultuur.
Geniet er maar van. Wij zien van hieruit alleszins dat het je goed gaat en dat je er met héél veel motivatie bezig bent! Doe zo verder!

Veel liefs en tot snel!

Edse xxx oh ja én Dries! ;-)

Edse

Jade, gij zijt toch ook niet te schatten hé! :)
Wat een leuk bericht! Hoop voor je dat jij ook een kan gaan en dat we van jou ook zo leuke berichten mogen lezen! :-)

Anthe

Jade: Heb je inderdaad goed opgevangen, maar helaas woont onze Peruaan al 6 jaar in Duitsland, maar ik zal zien wat ik kan doen ;D haha.. ps: Hij heeft wat weg van Jack Sparrow ;p zal proberen binnekort een foto te posten ;p

Edse: Fijn dat je mij zo goed blijft volgen..vele groetjes aan iedereen daar thuis & natuurlijk ook aan Dries! xx ps: succes nog met je stage!

t. mimi

Allee, effe ontspannen na mijn zaterdagwerk en kijken of er nieuws uit brazilie is. Joepi, ja dus! En nog altijd positief vanuit alle fronten. De geldzoekactie gaat nog onverminderd door, zussen die 't wel zien zitte om jou te volgen:-) en terecht trotse ouders. Je agenda zit idd goed vol en zondag is ook daar een rustdag!! Dan fijn weekend en tot ... dikke knuf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!