antheinzuidamerika.reismee.nl

Aula de MMA (Turma: 13 - 21 anos)

Ola amigos,

Eerst en vooral: mijn gezicht heeft terug een normaal kleurtje en is goed genezen..oef! Ik kan dus terug lekker naar buiten! Vandaag zijn we in de namiddag met de bus naar ZiZi Gavião geweest om voor de 1ste keer de groep van 13 - 21 jaar te observeren. Deze adolescenten krijgen lessen MMA*, zelfverdediging, enz...echt iets voor Philip. Ikzelf weet hier niet zoveel over, maar heb er wel al wat over bijgeleerd. De komende week zal Philip normaal gezien al les proberen te geven aan deze groep. Ikzelf kan dit niet doen, aangezien mijn kennis over MMA enz...beneden peil is. Ik heb geprobeerd om de les van vandaag zo goed mogelijk te observeren (Wat kan beter? Wat is goed?), maar aangezien ik hier niet zo in thuis ben is het moeilijk voor mij om hier een oordeel over te vellen. Gelukkig kent Philip hier alles van en hij heeft mij dan ook uitgelegd wat goed was en wat beter kon en hoe dit dan ook aangepast kan worden. Kortom: een nieuwe ervaring, waarin ik weer een beetje heb bijgeleerd. Na de les heeft Kelviani (één van de coördinatoren van ZiZi) ons terug naar huis gebracht. Zij speelt basket, dus binnenkort zullen we waarschijnlijk samen eens een potje gaan basketten!

(MMA*: Mixed Martial Arts, meestal afgekort tot MMA, (en Engels voor: gemengde gevechtskunsten) is een sport die zich richt op het combineren van technieken uit verschillende vechtsporten, zoals worstelen (grappling), judo, kickboksen, muay thai, boksen en jiujitsu. Deze combinatie heeft als doel het vormen van de meest effectieve vechtsport voor een in theorie vrij gevecht.)

Hieronder een kort weekoverzicht van het verloop van de lessen in ZiZi:

Maandag

Voormiddag:
Les voor kinderen van 5 - 12 jaar, opgedeeld in 4 vaste groepen (dit zijn de kinderen die in de namiddag naar school gaan).

Namiddag:
Idem, 5 - 12 jaar (dit zijn de kinderen die in de voormiddag naar school gaan).

Dinsdag
Enkel namiddag les voor 13 - 21 jarige.

Woensdag
Idem, maandag.

Donderdag
Idem, dinsdag.

Vrijdag
Idem, maandag.

Hopelijk is het jullie zo een beetje duidelijk.

Nog enkele weetjes:

  • We hebben 2 nieuwe huisgenootjes leren kennen nl. Anaïs (Spaanse) & Christian (Duitser), 2 supertoffe mensen waar we ons nog goed mee gaan kunnen amuseren.
  • De ‘sucos do brasil' zijn overheerlijk! Mijn (voorlopige) favoriet: ‘Suco de goiaba'
  • Ik ga deze week werk maken van mijn Braziliaans nummer.

Até logo!

Reacties

Reacties

Edse

Helaba!

Ik heb de laatste maanden niet meer zo graag m'n computerke opgezet als de voorbije week!
Ik kijk alle dagen om te zien of er geen nieuw verhaal is.
En jawel, vandaag alweer! Je hebt het daar echt naar je zin heb ik zo de indruk en dat is geweldig!
Geniet er maar van en doe maar zoveel mogelijk ervaring op! Je kan niet teveel leren! Heerlijk om je verhalen te mogen volgen! Btw: je schrijft écht leuk! :-)

Geniet er maar van en ik ben blij dat het rood verdwenen is! Wij zullen hier nog wel wat wit blijven met dat triestig weer hier! Ik zou willen dat we ook wat van jouw zon hadden!

Liefs!
Edse en Dries natuurlijk ook! :)
x

Trotse zus Merle

Aaaah mama zal blij zijn dat uw gezichtje terug inorde is! :) Philip zal bij de MMA lessen dan waarschijnlijk wel in zijn nopjes zijn..hoelang zou het nu duren voordat hij weer een blauw oog heeft? :)
Ik was trouwens al aan het wachten op een 'weetje' over eten..typisch u he! :)
Allé..geniet er nu maar van dat je terug naar buiten kan want bij ons in Hasselt is het alleen maar weer om binnen te blijven!
Tot het volgende verhaaltje! ;) Xx

Anthe

Edse: Leuk dat je mijn verhalen volgt, ik heb het hier idd héél erg naar mijn zin! ;) Ik zou zeggen: ik stuur je wat zon op, aangezien we hier meer dan genoeg hebben! ;D Groetjes thuis & ook aan Dries x

Merle: Idd ;D Er zullen de komende maanden nog wel weetjes over eten volgen, maar moet mij wat inhouden aangezien ik mijn blog schoolgericht moet proberen te houden, dus mag niet teveel afwijken naar mijn weetjes over eten enz...hahaha :D xx Ps: tof dat je mij zo goed volgt ;)

giske

super grappig om de heen en weer verhalen te lezen, maar edse heeft gelijk anthe , je schrijft goed en het leest heel aangenaam en grappig. da lijkt hier nu super onwaarschijnlijk " verbranden van de zon " in dit grijze druilige weer. dus zullen we des te meer genieten van jouw zonnige verhalen. grtjs

t. mimi

Hallo Anthe, :-) die'sucos do brasil' wat moet ik me daar bij voorstellen, zijn da een soort pizza's of is da een dessert? Kennen ze daar trouwens ijscreme? Moeten jullie zelf voor jullie eten zorgen en zijn daar grote supermarkten?
Je 'braziliaans nummer: ga je da dansen of zingen?:-) ben benieuwd! Groetjes uit Bocholt

Anthe

Gisèle: Merci Gisèle, fijn dat je mijn vehalen leuk vindt =D warme, zonnige groetjes uit Fortaleza

T. mimi: 'sucos do brasil' zijn de typische braziliaanse vruchtensapjes ..er zijn heel veel verschillende soorten zoals goiaba, açai (heel bekend hier), banana, morango (aardbei), enz... héél lekker & verfrissend met dit warme weer! En ja hoor, ijsjes kennen ze hier zkr ook, maar heb ik tot nu toe nog niet gegeten :p heb wel al vele 'sucos' op =D We moeten idd zelf voor ons eten zorgen, we hebben hier vlakbij een grote supermarkt..heel handig! Wat dat 'braziliaans nummer' betreft: hiermee bedoel ik eigenlijk gewoon mijn braziliaans GSM-nummer...hahaha =D Ik ga dus zkr niet dansen of zingen ;D Groetjes uit het zonnige Fortaleza

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!