antheinzuidamerika.reismee.nl

Life is like surfing, you just have to take the good waves!

Aloha!

Laughing

Vandaag heb ik samen met Philip de bus richting Barra do Céara genomen. Aangezien we enkel wisten welke bus we moesten nemen en niet wisten waar we de bus konden nemen hebben we een tijdje moeten zoeken en rondvragen, maar we zijn er dan toch geraakt! Vrij snel zelfs, ondanks het feit dat ze hier in Brazilië geen busuren kennen. Hier gaat het als volgt: wachten, wachten en wachten tot de bus komt! En met een beetje geluk valt het dan nog goed mee, zoals dit vandaag het geval was. Eens aangekomen in Barra do Céara, heb ik reeds een aantal vrienden terug ontmoet..heerlijk om hen terug te zien! Daarna heeft Babu nog een korte rondleiding gegeven in de surfschool aan Philip en dan zijn we meteen naar het strand geweest om wat te surfen! Heerlijk toch! Zon, zee, strand, leuk gezelschap..wat mag ik toch van geluk spreken dat ik deze mooie kans krijg om hier 4 maanden te verblijven en mag meewerken aan zulke mooie projecten, zowel de surfschool als ZiZi Gavião!

De golven waren heel goed vandaag, dus we hebben lekker kunnen surfen (een poging tot toch alleszins

Tongue out
). Net zoals mij is Philip ook helemaal weg van Barra do Céara, ondanks het feit dat we midden in de sloppenwijk zitten voelen we ons hier goed en zijn we graag hier. We zullen hier dus zeker een groot deel van onze tijd doorbrengen. We hebben samen met Babu ook nog even besproken om de surfschool te herschilderen, zowel de binnenkant als buitenkant, dat zien ze hier helemaal zitten. Binnenkort gaan de surfleraars en coördinator van de surfschool samen zitten om te bekijken waar ze op dit moment het meest nood aan hebben. Nadien zullen ze dit dan met ons bespreken, zodat wij kunnen bekijken op welke manier wij hen hierin kunnen helpen. Aangezien ze nog steeds financiële problemen hebben is alle steun meer dan welkom om het mooie werk dat zij hier verrichten te kunnen verder zetten. Het herschilderen van de surfschool staat alleszins al zo goed als vast! Wat de lessen in de surfschool betreft: het ziet er naar uit dat de lessen eind februari toch terug zullen starten dus dit zal hopelijk ook gebeuren en dan komt alles stilaan wel terug in orde met de surfschool. Wij gaan alleszins ons uiterste best doen om hen hierbij zo goed mogelijk te helpen de komende 4 maanden. Met ons ingezamelde budget voor ARCA zullen we toch al een grote bijdrage kunnen leveren hier.

Quote of the day:'Life is like surfing, you just have to take the good waves! When you see that wave, you need to paddle hard, take that wave and do your best' ~ Dodô Oliveira

Keep living the good life!

Boa noite! ;)

Reacties

Reacties

t. mimi

Hé hé ! Ik lees het al, het voelt voor jou als thuiskomen daar in dat verre Brazilie. De lesgevers in het zizi project, zijn dat ook mensen die een opleiding volgen of gevolgd hebben gelijk jij? Want ondanks de beperkte middelen doen ze alles(of toch de manier van lesgeven)toch wel proffesioneel. Ga jij ook meedoen met karnaval? Groetjes en x oh en ik vergeet nog te zeggen dat ik weer geniet van je mooi geschreven avonturen:-) :-)

Anthe

Jep, zo voelt het idd! ;D De meeste lesgevers van het ZiZi project hebben geen opleiding gevolgd, maar sommige volgen wel lichamelijk opvoeding in een avondschool..ondanks het feit dat sommige geen opleiding hebben gevolgd geven ze idd proffesioneel les..hier op ZiZi worden de minder goede lesgevers zeer goed begeleidt door de goede lesgevers..ze leren van elkaar! Wat carnaval betreft: we zijn er nog niet helemaal uit, maar dat we meedoen staat vast..we weten alleen nog niet precies waar we het gaan vieren..Recife is een optie, maar we bekijken de verschillende mogelijkheden nog ;) ps: bedankt, ik doe mijn best om alles zo goed mogelijk te beschrijven :)

mama

Hoi kreeftje
Dat wordt smeren geblazen, eerst zoveel mogelijk met aftersun (je had toch één bus mee hé). Daarna inderdaad best met factor 50 ipv 30. Ook nog eens aan gedacht dat je een pet en zonnebril bijhebt ? Kan best nuttig zijn hoor (als je tenminste niet op de surfplank staat). Neem de eerstvolgende dagen je voorzorgen dus maar goed en hou je T-shirt zoveel mogelijk aan (in en uit het water).
Veel afkoelgenot in het warme Brazilië.

Anthe

Jep, heb hier een grote bus aftersun. Ik heb om te surfen sowieso altijd een surfvestje met lange mouwen aan hoor ;) maar mijn gezicht kan ik niet bedekken è! ps: als ik niet op mijn surfplank sta verbrand ik niet als ik mij insmeer, het is gewoon door het surfen geweest, volgende keer ffe het water uit en dan bijsmeren en dan zal het wel geen 2de keer meer gebeuren ;)

Trotse zus Merle

De bussen daar zijn blijkbaar dan toch nog erger dan hier in Hasselt! :p
Hopelijk mag je de surfschool herschilderen..dat lijkt me echt leuk, met felle leuke kleuren!
Hoelang duurt het normaal voordat iemand kan surfen? Tegen het einde zal je dat normaal toch wel kunnen he..dat zou echt wel stoer zijn! Dan mag je mij en Jade dat leren als je terug bent!! :)
Als ik je verhalen zo lees he Anthe dan krijg ik zelf heel veel goesting om naar daar te gaan! Dus als je nog eens terug gaat willen ik en Jade sowieso mee!
Groetjes van Ollie en mij! Xx

Anthe

Dat hangt van je eigen surfkwaliteiten af denk ik..de ene leert het sneller als de andere, maar normaal moet het zeker wel lukken op 4 maanden tijd :p Sowieso dat ik nog terug ga naar Brazilië en sowieso dat jullie dan meekomen..dan laat ik jullie het echte Brazilië zien! Groetjes terug aan Ollie! xx

Trotse zus Merle

Yessss..daar kijk ik al naar uit! ;) Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!