antheinzuidamerika.reismee.nl

Aulas de Handebol & 18 de maio

Bom diaaaa genteeeee

Laughing
,

Tudo bom lá na Bélgica? Hier in Brazilië gaat alles weer lekker zijn gangetje...en ja genieten doe ik nog steeds!

Tongue out

16/05: Planejamento

Woensdag heb ik samen met 'Clairton' (geen idee of zijn naam juist geschreven is) enkele lessen handbal voorbereid. Normaal gezien was 'Jonathas' mijn partner voor de lessen handbal, maar hij is reeds vervangen door Clairton. Elke woensdag is het 'planejamento' in ZiZi, alle sportleraren komen dan naar ZiZi om daar enkele lesvoorbereidingen te maken. De samenwerking met Clairton verloopt heel goed en ik vind hem een goede LO leerkracht. Hij studeert ook lichamelijke opvoeding en hij zit momenteel in zijn 3de jaar. Aangezien de opleiding lichamelijke opvoeding hier in Brazilië 4 jaar duurt, heeft hij dus nog 1 jaar te gaan.

17/05: Aula de Handebol

Gisteren heb ik handbal gegeven in ZiZi. De les ging vlotjes en de inzet van de jongeren was super! Heel fijn om les te geven in zo'n leuke sfeer met deze toffe jongeren. Ondertussen is het aantal deelnemers tijdens de lessen handbal ook toegenomen, we zijn nu al met een tiental jongeren die steeds terugkeren voor de les handbal. Positief dus! Verder vertelde Lucia (één van de coördinatoren) mij gisteren na de les dat één van mijn studenten die voordien aan de drugs zat nu volledig gestopt is. Goed om te horen! Deze jongen heeft altijd 100 % inzet tijdens de les en is steeds behulpzaam en vriendelijk.

Dia 18 de Maio: Dia Nacional de Luta contra o Abuso e a Exploração Sexual de

Crianças e Adolescentes

Vandaag ben ik naar een 'evenement' geweest in Barra do Ceará samen met de leden van het project 'Ponte de Encontro'. Op 18 mei wordt er elk jaar in Barra do Ceará een grote opmars/campagne gehouden tegen seksueel misbruik. Om 8u was er een grote bijeenkomst van verschillende organisaties en projecten. Na het uitdelen van enkele flyers, stickers, t-shirts, petjes,...ging de opmars/campagne van start. Er waren verschillende percussie groepen aanwezig, waaronder ook een groep met de jongeren van 'Ponte de Encontro'. Tijdens de opmars door de straten werden er overal luidkeels enkele liedjes/slogans gezongen en percussie gespeeld. Een heerlijke sfeer! Op de eindlocatie werd nog een kleine voorstelling gegeven en als afsluiting zong iedereen het lied 'Hakuna Matata' uit volle borst mee! Het is niet enkel een campagne, maar ook een soort van herdenking aan een bepaalde gebeurtenis omtrent seksueleexploitatie op 18 mei een aantal jaren geleden hier in Ceará.

In de late namiddag ben ik samen met Ief & Christin (de duitse meisjes) opnieuw naar Barra do Ceará geweest om hen de surfschool te laten zien. Zij wouden dit graag eens zien en vonden het ook een heel mooi project. Nadat ik hen de surfschool had laten zien zijn we samen met Babu nog naar het strand geweest waar Luiz flagfootball en surfles aan het geven was aan de kids van 'Ponte de Encontre'. Het was weer een heel leuke tijd samen met Luiz & Babu en ik heb genoten van alweer een mooie dag in Barra do Ceará! Strand, zee, zon & vrolijke, lieve kinderen, meer moet dat niet zijn. Morgenavond ga ik opnieuw naar Barra do Ceará en zondag staat de HIKING TOUR op het programma! Whoewhoeeeee!

Laughing

Ziezo dat was het weer, de komende dagen wordt ook weer genieten, genieten en nog meer genieten!

Wink

Weetjes

  • Ik heb ondertussen mijn laptop ontvangen, maar helaas moet ik nu nog wachten op internetverbinding. Ik hoop dat ik snel internet zal hebben, want een huisgenoot hier wacht ondertussen al 4 weken op haar internetverbinding. Ik hoop dat het bij mijn computer slechts enkele dagen zal duren voordat ik verbinding heb. Dus voorlopig zal ik het nog steeds moeten doen met de internetcafé's hier.
  • De foto's van de opmars/campagne volgen nog, zodra ik internetverbinding heb op mijn laptop.

Quote of the day: HAKUNA MATATA!

Laughing

Até logo!

Ps: Van de lessen handbal heb ik helaas nog geen foto's kunnen maken, aangezien het mij geen goed idee lijkt om mijn fototoestel boven te halen op het pleintje waar ik lesgeef midden in de favela.

Reacties

Reacties

mama

Tof om te lezen dat de handballessen zo vlot verlopen. Je portugees zal er nu wel enorm op vooruit gegaan zijn.
Leuk ook om te werken met kids die enorm gemotiveerd zijn om les te volgen. Daar doe je het tenslotte allemaal voor. Zij gelukkig, jij ook gelukkig. Meer moet dat niet zijn.
Goed dat je nog een ander project hebt leren kennen dat zo te lezen ook echt de moeite waard is. Er is ginds blijkbaar nog genoeg nood aan hulp. Gelukkig maar dat deze projecten toch al bestaan om de kids van de nodige opvang en hulp te voorzien.
Ik zou zeggen Anthe, just keep going !

moniek

Wat een mooie verslagen maak je Anthe!! Het is precies alsof ik aanwezig ben bij al ... je projecten!!!Wat ben jij een prachtig persoon!!!X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!