antheinzuidamerika.reismee.nl

Planejamento pedagógica!

Olaaa,

De voorbije dagen zijn we naar Zizi geweest voor ‘planejamento pedagógica'. We hebben daar de nieuwe lesgevers van Zizi ontmoet en hen wat beter leren kennen. Zoals al eerder vermeld hebben ze voor elke sport (volleybal, voetbal, handbal, gevechtsport, fitness & schaken) een aparte lesgever. Verder hebben we vooral veel uitleg gekregen over het nieuwe project ‘clubes juvenis, um GOL para o futuro' dat begin mei van start zal gaan. Er kwamen verschillende onderwerpen aan bod zoals: de werking en doelstellingen van het nieuwe project; uitleg over een nieuw systeem waarmee er gewerkt zal worden nl. sistema de P.T.M.A. (Planejamento, Treinamento, Monitoramento e Avaliaçao); wat ARCA van de lesgevers verwacht (stiptheid, inzet enz...); het correct opstellen van lesvoorbereidingsformulieren; hoe omgaan met de jongeren?; uitleg over de blog van Zizi op facebook enz....

Verder werd er ook nog samen gebrainstormd over mogelijke activiteiten die in de toekomst georganiseerd kunnen worden. Hieruit zijn reeds veel ideeën voortgekomen zoals bijvoorbeeld: 1x in de maand een filmavond houden met popcorn enz..., de film zal dan telkens over een bepaald thema gaan waarna dan een soort van ‘debat' zal gehouden worden samen met de jongeren, waarin ze dan hun eigen mening kunnen geven; een ander voorbeeld: samen met de jongeren het sportveld (dat vol met afval ligt) opruimen; een beachvolleybal tornooi organiseren waarbij het verplicht is om met een gemengd team (zowel jongens als meisjes) te spelen enz....

Ziezo, voor de rest is er momenteel niet veel nieuws te vertellen.

Weetjes

• De datum van onze surfcompetitie + party is opnieuw gewijzigd. Het zal nu doorgaan op vrijdag 4 mei i.p.v. 12 mei. Laat ons hopen dat de datum nu niet meer veranderd, maar aangezien we in Brazilië zijn, zijn we daar uiteraard nooit zeker van.
  • Philip is vandaag samen met zijn bezoek uit België richting Salvador vertrokken voor 5 dagen. Ikzelf zal de komende dagen uitgebreid de tijd nemen om verder te werken aan mijn eindwerk.

Aufwiederzien!

t. mimi

Hallo! De surfcompetitie zal er dus snel zijn. En als die daar is dan is het nog maar een maandje eer je terug naar belgie komt! Dus hopelijk gaat het hier snel wa warmer worden want wij zitten nog steeds met winterbotten en jas en de openhaard aan! Kan jij je moeilijk voorstellen he? En jou sissie gaat ook een avontuurlijke reis aan he. Het werkt aanstekelijk precies. Leuk voor ons dan hebben we weer andere mooie verhalen! (Vanuit onze luie zetel leren we weer een hoop bij:-) ) werk nog goed aan je eindwerk. Ik vind trouwens dat er serieus goede ideeen tusssen zitten voor die activiteiten. Groetjes:-)

mama

Amai, er komt zo te lezen naar de toekomst toe ook meer structuur in Zizi. Jullie komst, planning en inzet werkt blijkbaar aanstekelijk. Goed voor de kids dat er nieuwe dingen aan bod komen. Is voor hen ook een nieuwe uitdaging.
Laat ons hopen dat de datum van de surfcompetitie nu niet meer wijzigt want dan denk ik dat jullie in de problemen komen want nog meer naar voor schuiven lijkt mij onmogelijk. Ma ja, 't is Brazil hé. Niet opjagen dus.

Quote of the day :
There are three types of people in this world: those who make things happen, those who watch things happen and those who wonder what happened.

berichtje aan alle bezoekers van deze blog

Anthe heeft me laten weten dat haar laptop het laat afweten!!!! Dus wanneer er niet direct meer iets verschijnt wat verhalen of foto's betreft weten jullie de reden. Ook dus wanneer er antwoord zou uitblijven op jullie reacties. Ze zal uiteraard wel melden, mocht ze een oplossing gevonden hebben om terug op internet te geraken. Groetjes - Marc

Trotse zus Merle

Het is duidelijk dat het enthousiasme van jullie aanstekelijk werkt..dat zal wel deugd doen om te zien! Die filmavond met popcorn gevolgd door een soort debat lijkt me wel heel leuk initiatief. Zo leren de kinderen op een boeiende manier hun mening te vormen over een bepaald thema. Veel succes nog met het schrijven van je eindwerk Anthe! ;) X

mama

Anthe, ik hoop dat je snel een andere laptop hebt want ik mis je verhalen en foto's enorm. Nu duurt de tijd zo ontzettend lang en kunnen we voorlopig niet meer meegenieten van jouw Brazilië.
Fingers crossed !