antheinzuidamerika.reismee.nl

Start 'Community Project'

Olaaaaa amigos,

Jaja..hier ben ik weer!

Laughing
Zet jullie maar even schrap, want er valt een heleboel te vertellen! Vandaag (12/03) ben ik (Philip moest MMA les geven in een schooltje) namiddag naar de surfschool gegaan om te vergaderen met Wilkison & Babu. De plannen zijnondertussen weerveranderd (zoals dat hier wel vaker gebeurd
Tongue out
), maar in positieve richting uiteraard. Hieronder volgt een update van de plannen voor de komende weken.

  1. We zullen deze week al starten met ons ‘community project'. Woensdag zullen de nodige inkopen gedaan worden zoals verfborstels, verf in verschillende kleuren, enz...Dit lijstje met de benodigdheden om van start te kunnen gaan hebben we op de vergadering gemaakt. Nadat we dit allemaal hebben ingekocht, zullen we meteen beginnenmet het herstellen van enkele muren, die onderaan aan het afbrokkelen zijn. Verder zullen we woensdag ook nogbekijken hoe wealles gaan aanpakken qua organisatie enz...Tot zover wat betreft de plannen voor komende woensdag (14/03)! Donderdag (15/03) zullen we dan al meteen beginnen met het verven van de muren. Uiteraard eerst alles wit verven alvorens we kunnen beginnen met het echte schilderwerk. We hebben vandaag al in grote lijnen besproken hoe we de surfschool ongeveer zullen verven. Hieruit is het volgende voortgekomen: de muren zullen vanonder omgetoverd worden in ‘ondas' (= golven). De bovenkant van de muren zullen wit geverfd worden. Verder zullen er dan nog tekeningen geschilderd worden zoals bv. een haai, een golfsurfer, kitsurfer enz...Vooraleer we echt van start zullen gaan zullen we natuurlijk nog wat meer brainstormen en de plannen concreet maken. De buitengevel zullen we waarschijnlijk voorzien van een mooi, felblauw kleurtje, maar dit staat nog niet vast..we hebben nog tijd om hierover te brainstormen.
  2. Verder zullen we de komende dagen ook al starten met de reparaties in de surfschool zoals een nieuw raam plaatsen op de bovenverdieping (dit is echt nodig, zeker met het regenseizoen, want het kan hier serieus binnen regenen), een nieuw slot voor de deur en enkele lampjes om in te draaien, want vandaag is er nog eentje kapot gesprongen.
  3. Aangezien we volledige dagen zullen doorwerken aan de surfschool, denken we tegen 20 maart volledig klaar te zijn met het verven van de surfschool. 20 maart zullen de lessen dus terug van start kunnen gaan. Ons weekschema zal er dan weer anders uit zien. Zie hieronder:

Weekschema

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Voormiddag

Engels geven in ZiZi

Engels geven aan groep 1 + daarna surfles

Circus geven in ZiZi

Basket geven aan groep 1 + daarna surfles

Sportlessen geven in ZiZi

Namiddag

‘Vrij'

Engels geven aan groep 2 + daarna surfles

‘Vrij'

Basket geven aan groep 2 + daarna surfles (Philip gaat namiddag MMA les geven in ZiZi)

Capoeira + bodyboard les in surfschool

Avond

Les Portugees

Les Portugees

Opmerking: Op vrijdagnamiddag zullen we niet altijd aanwezig zijn in de surfschool, aangezien het anders veel te druk wordt. We moeten namelijk ook te tijd nemen om ons huiswerk van Portugees te maken en dit ook in te studeren. Buiten dit moet de was natuurlijk ook gebeuren + inkopen doen, eindwerk, poetsen enz...Het beloofd alleszins weer een drukke periode te worden.

Ps: waarschijnlijk zullen we de komende dagen (t.e.m. 20/03) dus even geen les meer geven in ZiZi, zodat we ons volledig kunnen focussen op ons community project en hier ook steeds volledige dagen aanwezig kunnen zijn om zoveel mogelijk te helpen, maar dit moeten we eerst nog even overleggen met Milza. Normaal zal dit wel geen probleem zijn!

Ziezo, ik hoop dat het jullie zo ongeveer duidelijk is. Hieronder nog enkele weetjes (zoals gewoonlijk

Tongue out
):

  • Vrijdagvoormiddag hebben we voetbal gegeven aan de kids in ZiZi. De 2de groep hebben we opgesplitst (ik de meisjes en Philip de jongens). Philip is verder gegaan met de les voetbal en ik ben overgeschakeld naar basket.
  • Vandaag weer Engels gegeven in ZiZi (voormiddag). De jongste groep hebben we spelenderwijs Engels aangeleerd zoals bijvoorbeeld de kleuren. Wanneer ik ‘green' zei moesten ze zo snel mogelijk iets aantikken wat groen was. De oudste groep hebben we de dagen, maanden enz...aangeleerd.
  • Zondag ben ik samen met Babu naar Ponte Metallica, Beira Mar, Praia de Iracema, Jardim Japonês (= Japanse tuin) & Mercado dos Peixes geweest. Lijkt jullie misschien wat veel, maar dit ligt allemaal bij elkaar in de buurt uiteraard (op wandelafstand). Oohjaaaa en heb zondag voor het eerst een ‘MOTO TAXI' genomen (aangezien mijn bus niet meer kwam). Amaai, dat was me nogal een stevig ritje achterop die moto! Van links naar rechts, maneuvertje daar..maneuvertje hier, but i survived!
    Laughing

Ziezo, hoop dat ik niks vergeten te melden ben en anders horen jullie het nog wel!

Quote of the day: Living life to the fullest!

Gegroet,

Een genietend Anthe

Wink

Reacties

Reacties

papa

Veel succes volgende weken met alle plannen voor de surfschool !!!!!!
Aan enthousiasme ontbreekt het alleszins niet zo te horen.
Ben al benieuwd naar de "voor, tijdens en na-foto's" van de werkzaamheden.

Mirte

Hey Anthe,

wat een verhalen heb jij allemaal te vertellen!!! zalig gewoon om te lezen!!! ik zit hier op het puntje van mijn stoel te supporteren voor jou!!! man, wat kunnen jullie daar toch veel bereiken met dat sponsor geld, en wat een leuke projecten zetten jullie daar op poten. Die surfschool gaat niet meer te herkennen zijn als jullie daar mee klaar zijn! manman, en wat durf jij toch veel, ik zou die motomeneertjes nooit vertrouwen ;) maar ja jij bent dan ook het nichtje dat als durft en er volop voor gaat! doe zo verder Anthe, dan blijf ik hier een trouwe lezer ;)

Veel succes met het schilderen, en dat het daar toch niet meer al het hard en te veel regent!

Groetjes,
je nichtje

giske

maar anthe toch, da is echt iets om je aan op te trekken als ik zie hoe je afsluit : een genietende anthe ! daar vind ik er echt zo super aan. maar als jullie dan toch aan het repareren gaan probeer dan toch je eigen plaatsje wat droog te krijgen hè. ik gun jou dus nog veel genietend werk waarvan de kindjes dan op hun beurt weer kunnen van genieten.

Anthe

Papa: Merci! De voor, tijdens- en na foto's zullen er zeker en vast komen.

Mirte: Hey Mirte, merci! Heel tof dat je mijn verhalen volgt, er kan idd een heleboel gedaan worden met het ingezamelde sponsorbudget..echt super! Ik hoop idd ook dat de felle regenbuien voorlopig wat achterwegen blijven..we zien wel hoe het loopt! Groetjes aan de wolfjes daar! ;D xx

Gisèle: Hey Giske ;D Merci! Ik zou niet weten hoe ik mijn lekkend plafond moet repareren, maar ben het ondertussen al gewoon zo dus no worries..tot later!!

mama

Amai Anthe, Je community-project ziet er alvast veelbelovend uit. Heel wat herstellingen uitvoeren die belangrijk zijn en dan alles leuk fleurig verven met veel mooie tekeningen. Daarbij dan aansluitend een party met ouders en kinderen + surfwedstrijd. Moet enorm zijn. Ik verheug mij al echt op het resultaat. Ik wou dat ik mee kon verven en lesgeven.
Ik begrijp goed dat je hier allemaal heel veel voldoening uit kan halen. Doe zo verder.

Trotse zus Merle

Ik ben echt benieuwd naar de foto's van het resultaat! Die leuke tekeningen op de muren zijn echt een goed idee..nu kriebelt het bij mij om te komen helpen!
En de MOTO TAXI..haha..dat had ik willen zien! :)
Super wat jullie kunnen doen daar! Maak er iets mooi van!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!