antheinzuidamerika.reismee.nl

Primeira aula de Inglês (First English class)

Ola,

Zondag 26/02 zijn we samen met Guilherme naar een barbecue geweest bij zijn vrienden. En wow, wat een appartement waar we terecht kwamen! Dure boel! Een hele verdieping met groot terras inclusief zwembad en prachtig uitzicht (zie foto). Oohja en het beste van alles.. hun hond noemt ook ‘MARLEY’ (zie foto)! De vrienden (Lucas, Rodrigo, Amanda, Ulisses) van Guilherme waren allemaal supervriendelijk en gastvrij. We zijn ook al meteen uitgenodigd om vrijdag naar het verjaardagfeest van Lucas (één van de vrienden) te komen. Dit zal doorgaan op het strand, dus zal ook weer een leuke tijd worden! Rodrigo (eigenaar van het luxe-appartement) vertelde ons dat ze tot de ‘middenklasse’ behoren. Het valt ons op dat er in Brazilië een enorm groot verschil is tussen rijk en arm. Een klein deel van de bevolking is heel rijk en een groot deel is arm. De ene dag bevinden we ons nog in een favela en de andere dag zijn we aan het barbecueën in een luxe-appartement..wat een tegenstellingen!

Maandag 27/02 zijn we in de voormiddag naar ZiZi geweest. Aangezien het slecht weer was (regen, regen en nog meer regen) hebben we allerlei kringspelen gespeeld in een lokaaltje. Maandagnamiddag zijn we naar de surfschool geweest waar we onze 1ste les Engels hebben gegeven. Het groepje bestond uit ongeveer8 leerlingen. De les is héél goed meegevallen, de studenten zijn heel rustige & respectvolle leerlingen die heel graag iets bijleren. Bij sommige leerlingen verliep het Engels al wat vlotter dan bij andere.

Dinsdag 28/02 zijn we samen met Oliver naar het centrum geweest. Tegen de avond is Breno langsgekomen en hebben we samen met hem afspraken gemaakt voor onze lessen Portugees. Onze 1ste les Portugees is vrijdag om 8u s’avonds en zaterdagvoormiddag zullen we ook les volgen. Dinsdagavond hebben we er samen met onze huisgenoten nog een gezellige avond van gemaakt. Ewout heeft lekker gekookt voor ons en nadien hebben we nog wat zitten kletsen met zen allen.

Weetjes

• Maandag hebben we ‘Evandro’ ontmoet, een Braziliaan die zéér goed Nederlands spreekt (met een Hollands accent). Ik heb hem vorige zomer reeds ontmoet. Het blijft geweldig om hem te horen spreken.
  • We hebben weer een nieuwe toffe huisgenoot bij nl. Ewout uit Holland. Hij zal maar voor 10 dagen hier verblijven, aangezien hij op rondreis is in Zuid-Amerika. In 2010 heeft hij ook stage gedaan bij ARCA voor 6 maanden.
  • Voorlopig wonen we hier op de bovenverdieping met 7 personen nl. Ikzelf, Philip, Rafael (Braziliaan), 2 Duitse meisjes, Spanjaard en Ewout. Op de onderverdieping Oliver (Duitser), Charles (Kameroen) en nog een andere Braziliaan.
  • We leren hier enorm veel toffe mensen kennen van overal. Gisteren hebben we ook nog een Afrikaan (Mauricio) ontmoet die ondertussen al 3 jaar hier in Brazilië woont.

Tchau!

Trotse zus Merle

Antheeee,
ik wist ook niet dat er in Brazilië zo'n groot verschil was tussen arm en rijk..soms moeilijk om te begrijpen/vatten waarschijnlijk! Als ik het zo hoor heb je ondertussen wel weer veel nieuwe mensen leren kennen..lijkt me leuk om al die verhalen te horen en uit te wisselen! En gij en Philip hebben dat wel goed gezien om bijna altijd voor jullie te LATEN koken! :D Uw portugees zal op die 4 maanden sowieso enorm vooruit gaan..echt wel goed, ik wou dat ik dat ook kon!
Groetjes X

Anthe

Inderdaad, we leren hier superveel nieuwe, toffe mensen kennen van overal. We hebben weer een nieuwe huisgenoot bij..iemand van Peru :p Ps: idd slim van ons è :p haha..maar ze stellen het uiteraard altijd zelf voor..wat natuurlijk goed uitkomt voor ons! ;D x