antheinzuidamerika.reismee.nl

Financiële situatie surfschool & paddle training!

Ola amigos,

De voorbije dagen is hier nogal veel regen uit de lucht gevallen, waardoor een aantal plannen in het water zijn gevallen. Vrijdag hadden we Amerikaanse spelen op het programma staan (in ZiZi), maar dit is helaas niet kunnen doorgaan door het slechte weer. Ook zaterdag is ons plan om wat carnaval sfeer te gaan opsnuiven in duigen gevallen omwille van de felle regenbuien. Zondag was het al terug iets beter, dus zijn we in de namiddag carnaval gaan vieren in presídio (ongeveer 1u30 rijden). Ik vond het leuk om carnaval hier is meegemaakt te hebben, maar één dag is zeker meer dan genoeg voor mij. Carnaval trekt mij precies toch niet zo aan, veel zatte/gekke mensen en alle straten ruiken (ik bedoel stinken) naar pipi. Pré-carnaval vond ik dan toch beter! Kortom: Carnaval in Brazilië..goed voor één keer, maar liefst niet alle dagen! Gisteren zijn we terug naar de surfschool geweest, waar we een ‘paddle training' hebben gekregen van Babu..uff..hard work but nice! Een ‘paddle training' houdt in: paddle, paddle, paddle en nog meer paddle van de ene golfbreker naar de andere golfbreker. Dit ga ik vaker doen!

Laughing
Verder hebben we ons nog wat beter geïnformeerd over de financiële situatie van de surfschool en dat ziet er allesbehalve rooskleurig uit. Het geld dat nu nog binnenkomt van enkele kleine sponsors hier en daar gaat vooral naar ZiZi waardoor de surfschool volledig zonder geld zit. Ze hebben geen geld om lunch te kopen voor de kids, om de surfleraars te betalen, elektriciteit te betalen enz... Gelukkig hebben wij nu een mooi bedrag kunnen inzamelen waarmee ze even verder kunnen, maar dit is jammer genoeg niet voldoende om met zekerheid te kunnen zeggen dat de surfschool zal kunnen blijven voortbestaan in de toekomst. Babu is momenteel nog de enige surfleraar die vanaf volgende week terug vrijwillig (dus zonder dat hij hiervoor betaald wordt) surflessen zal geven op maandag (-13 jarige), woensdag (+13 jarige) & vrijdag (beide groepen samen) in de namiddag! Echt héél knap dat hij dit doet, want anders zou de surfschool volledig stil liggen. Wilkinson (ook surfleraar) is niet in staat om vrijwillig les te blijven geven aangezien hij reeds een gezin heeft en dit natuurlijk moet onderhouden, hij kan het zich dus niet permitteren om vrijwillig les te blijven geven ook al zou hij dit graag willen. Na het gesprek van gisteren ben ik er niet meer zo zeker van dat de lessen eind februari al terug volledig zullen kunnen starten. De surfschool heeft echt dringend nood aan een goede sponsor die hen op termijn blijvend wil en kan steunen [bv. een bepaald bedrag per maand (± 1000 real = ± 500 euro) waarmee ze de lunch, surfleraars en elektriciteit kunnen betalen]. Ik hoop dat wij op termijn zo'n sponsor voor de surfschool kunnen vinden. Het zou echt zonde zijn als zo'n mooi project tot zijn einde zou komen! Ik geloof echt in de surfschool en hun werking dus we zullen er dan ook alles aandoen om te voorkomen dat de surfschool definitief zou moeten sluiten! Positief blijven is de boodschap en hopelijk vinden we dan op termijn een goede sponsor die de surfschool voor een lange periode financieel kan ondersteunen.

Weetjes

• We hebben weer een nieuwe huisgenoot bij, dit keer uit Kameroen nl. Charles.
  • Volgende week zullen we in de surfschool starten met het geven van Engelse lessen op maandag en woensdag namiddag.
  • Zo goed als alles is hier gesloten omwille van carnaval.

Tot de volgende update!

Wink

t. mimi

Dan is de carnaval daar ongeveer of nog grotere vuiligheid dan hier in Bocholt:-) idd goed voor effe en dan liefst een jaar nie meer. Die regenbuien zijn dan wel echt heftig zeker? Wat jammer he dat geldnood zo'n geweldig initiatief stopt, maar wie weet: 'tijd komt, raad komt' zegt het spreekwoord. Blijven hopen! Wij duimen mee in ieder geval! Groetjes en tot schrijvens (of bellens met je 'braziliaans nummer' hihi!)

Anthe

Jep, de regenbuien kunnen hier idd wel heftig zijn. Inderdaad heel jammer dat geld hier voor problemen blijft zorgen, maar zolang we positief blijven zal er hopelijk vroeg of laat wel 'iets uit de lucht vallen'. Tot de volgende! Groetjes aan iedereen daar thuis! ;) xx