antheinzuidamerika.reismee.nl

Off we go!

Olaaaa!

Laughing

Het is weer bijna zover..een nieuw avontuur! Normaal gezien zouden we op 8 februari het vliegtuig richting Brazilië nemen, maar omwille van stakingen die dag vertrekken we een dagje eerder. Op 7 februari vlieg ik dus samen met Philip (medestudent) om 12:25u met TAP Portugal richting Lissabon om vervolgens door te vliegen naar Fortaleza. Dit keer voor maar liefst 4 maanden! In deze 4 maanden zal ik ongetwijfeld weer genoeg avontuur beleven en ik probeer jullie daar, via deze site, van op de hoogte te houden.

Het (voorlopig) ingezamelde budget voor ARCA?

• Nike Belgium: 1600 euro + hoogstwaarschijnlijk ook kledij, schoeisel voor de kids
  • Kennis, vrienden, familie enz....: 662 euro
  • Inzameling Philip (MMA event enz...): 428 euro

(Voorlopig) totaal bedrag: 2690 euro

Nogmaals héél veel dank aan iedereen die hier een bijdrage aan geleverd heeft!!
We zorgen ervoor dat het budget voor ARCA goed terechtkomt en goed besteed zal worden.

Hoe zullen we ons hier de komende 4 maanden nuttig bezighouden?

1. Zowel sportlessen geven in het Portugees (wellicht nog niet zo vlot in het begin) als basislessen Engels geven.
  2. Oprichten van een community project: wat we exact gaan doen zullen we pas ginder beslissen..de ideeën zijn er in ieder geval al, nu enkel ter plaatse kijken waar het meeste nood aan is en wat haalbaar is.
  3. Enkele onderzoeken doen voor mijn eindwerk (dat natuurlijk volledig in verband staat met de stage hierbij ARCA).
  4. Zoveel mogelijke andere projecten/organisaties hier in de buurt bezoeken en de werking hiervan nagaan.
  5. Lessen Portugees gaan volgen met als doel: bij terugkomst vloeiend Portugees te praten.
  6. En natuurlijk zoveel mogelijk van dit prachtige land ontdekken (cultuur, natuur, bezienswaardigheden, enz....)
  7. Mogelijke andere bezigheden: zelf actief meedoen aan de lokale sporten hier (surfen, capoeira,...)..kwestie van mijn conditie wat op peil te brengen, verschillende activiteiten organiseren voor de kids (pannenkoeken bakken, knutselnamiddag enz....).

Ziezo, nog 4 dagen te gaan en dan vliegen we naar de zon!!!

Tongue out

Até logo!

tante mimi

Whaw! Al 1 dag minder aftellen. Soms zijn stakingen nog zo slecht niet zeker ;-) Ik kijk al uit naar de nieuwe avonturenverhalen van Fortaleza. Groetjes en tôt maandag

gisèle

hey anthe kijk er ook naar uit om je blog te lezen en je te volgen daar. maak er een mooie tijd van en hopelijk kan je realiseren wat je voor ogen hebt. grtjs gisèle

Anita

hoi Anthe, hoor dat je al goed aangekomen bent, wens je een hele mooie tijd, en heel veel liefde en inspiratie om deze opdracht tot iets heel moois te laten openbloeien.
Geniet ervan meid! gr

Anthe

Bedankt voor de leuke reacties, leuk dat jullie mijn verhalen volgen! Heb het hier héél erg naar mijn zin! Groetjes uit het zonnige & warme Fortaleza..

mama

Anthemie wat leuk dat jullie al aan het inwerken zijn om samen met iemand van daar les te geven. Hopelijk kunnen jullie binnenkort zelfstandig in het (zo goed mogelijk) Portugees lesgeven. Trouwens wat een schattige kindjes daar, so cute ! Daarbij dan nog carnaval met wuivende palmbomen op de achtergrond lijkt me helemaal top.
Hopelijk zijn er eind februari terug voldoende financiële middelen om de surfschool zeker terug open te laten gaan want dit is echt levensnoodzakelijk voor de kinderen van daar. Ik duim er heel erg voor. Hou ons zeker op de hoogte. Adios chica xxx

papa

Olá Anthe,
Estamos com saudades.
Vemos que você é bom que eles se importam com você.
Aproveite o seu trabalho no projeto Arca. Use todas as oportunidades para praticar o seu Português também!

Muitos cumprimentos de (frio) Bélgica

Gertha & Jan

Hallo Anthe, hier aan zee is het weer aan het sneeuwen ,toch ook mooi in de winter. Sneeuwt het door ook ooit ? Zou leuk zijn voor de kids, Groetjes en tot volgende mail.

gisèle

hey anthe fijn om via jouw blog en foto 's een andere kant van de wereld te zien. benijd je wel de temperatuur !!! maar tis eveneens de andere kant van de medaillle hè. en wij hier maar klagen en zagen. da moet wel een goe gevoel geven met deze kinderen bezig te zijn.