antheinzuidamerika.reismee.nl

Reflectie stage ARCA !

Ola genteeeee!

Laughing

Hier ben ik nog eens voor de allerlaatste keer..

Alvorens ik begin aan mijn gefilosofeer nog even een KORT overzicht van mijn laatste week in Brazilië. Maandag heb ik genoten van een vrije dag; Dinsdag ben ik naar ZiZi geweest voor de les handbal; woensdag was het zoals gewoonlijk 'planejamento', dus lesvoorbereidingen maken; donderdag ben ik voor de laatste keer naar het project ZiZi geweest, waar ik mijn allerlaatste les handbal heb gegeven en nadien afscheid heb genomen. Vrijdag zou ik normaal gezien naar het andere project 'Ponte de Encontro' gaan, waar Luiz dan surfles zou geven, maar dit is helaas niet kunnen doorgaan aangezien Luiz een vergadering had op het project zelf. Tegen de avond ben ik wel nog samen met Luiz & Babu gaan eten in Barra do Ceara. Het was weer heel gezellig, hoe kan dat ook anders met zulke schitterende vrienden! Barra do Ceara is zowat mijn 2de thuishaven geworden (ps: was het al

Tongue out
) & ik ga het enorm missen! Zaterdag ben ik samen met Babu & Helton (= neef van Babu)opnieuw naar een surfwedstrijd geweest op Praia do Futuro! Zon, zee, strand, goede golven, heerlijke muziek, vriendelijke mensen en een zalige sfeer..meer moet dat niet zijn! Wat zal ik dit relaxte leventje missen! Vanavond 3/06 ben ik voor de allerlaatste keer (snif snif) naar Barra do Ceara geweest, waar ik weer lekker ben gaan eten met Babu. Morgenvroeg zal ik Babu voor de laatste keer zien (hij komt namelijk nog mijn waaier/ventilator ophalen hier in het studentenhuis). Het zal een harde dobber zijn, maar gelukkig weet ik dat ik hier 'binnekort!?' weer terug zal staan. Van Luiz en mijn andere vrienden in Barra do Ceara heb ik eerder deze week afscheid genomen.

Ok, nu zal ik nog even kort reflecteren over mijn stage gedurende 4 maanden..

Het is dus al zover..mijn stage zit erop! Wat zijn die 4 maanden voorbij gevlogen. Ik heb weer een heleboel momenten meegemaakt die voor eeuwig in mijn geheugen gegrift zullen staan. Weer een heleboel mooie herinneringen bij, waarvan ik weer lang zal kunnen nagenieten!

Ik heb gedurende deze 4 maanden heel wat bijgeleerd op allerlei vlakken. Op gebied van lesgeven, op taalgebied en vooral ook op gebied van mensen. De ervaringen gedurende deze stage waar zeer leerrijk en verrijkend en ik ben heel dankbaar dat ik deze kans gekregen heb. Ik heb hier vele momenten gehad waarbij ik zoals men zegt: 'even stil stond bij het leven' en ik besef des te meer hoe veel geluk ik heb om op het goede plekje geboren te zijn.

Ziezo, genoeg gefilosofeerd..graag wil ik IEDEREEN nog een laatste keer heel hartelijk BEDANKEN voor het volgen van mijn blog en alle leuke reacties, sms'jes, telefoontjes en natuurlijk jullie bijdrage aan het steunfonds ARCA. Het was me een waar genoegen om mijn verhalen met jullie te kunnen delen. Dankjewel allemaal! Ik ga het hier enorm missen, maar gelukkig is er altijd demogelijkheid om terug te keren, wat ik ook zeker en vast zal doen! Ik heb hier namelijk vrienden voor het leven, die ik dus zeker weer wil komen opzoeken! Natuurlijk kijk ik er ook ENORM naar uit om jullie allemaalterug te zien!

Laughing

Ziezo, hierbij sluit ik deze laatste update af! Dinsdag 5 juni omstreeks 16u zet ik weer voet op Belgische bodem. Hoe raar zal dat zijn na 4 maanden, maar ik kijk eralvast naar uit! Vrienden, familie,...ik zie jullie in ons (hopelijk) zonnige Belgenlandje, waar mij binnenkort alweer een leuke gebeurtenis staat te wachten nl. afstudereeeeeeeen!!

Tongue out

Ps: In het bijzonder veel dank aan mama, papa, mouloud& de hele familie en natuurlijk ook de KHLim voor het mogelijk maken van deze schitterende &onvergetelijke stage!

KEEP LIVING THE GOOD LIFE !!!

Wink

Reacties

Reacties

mama

Wat een mooi laatste eindverhaal. Het doet ons plezier dat je er op allerlei gebied zoveel hebt bijgeleerd en vooral dat je er zo intens en bewust van genoten hebt. Wij zijn blij dat wij jou deze kans hebben kunnen geven en dat je er zo iets mooi van gemaakt hebt.
Ik ben alleszins héél blij dat je 'eindelijk' terug komt !
Tot morgen op de luchthaven.

papa

Je kunt terugblikken op een mooie periode met veel inzet en enthousiasme. Met dezelfde vooruitblik zullen zich wel de nodige dingen aandienen op je verdere pad.... Een goede thuiskomst !

t.mimi

Toch nog effe reageren. Voor de laatste keer een brasiliaans blog verhaal lezen en weer met tranen in de ogen zitten:-) . Heerlijk om als meter zo een gemotiveerd petekind te hebben. Ik ben er zeker van dat je al deze ervaring in je verdere leven kan gebruiken. Goede reis terug en tot knippens:-) dikke knufs

Edse

Voor de écht allerlaatste keer, wat een supermooi verhaal!
Met het nodige kippenvel en jaja ook tranen in de ogen heb ik genoten van je laatste blog!
Dit zijn herinneringen die je voor altijd meedraagt en waar je af en toe eens aan moet terugdenken om dan weer vooruit te kunnen kijken!
Heerlijk dat we hebben kunnen volgen hoe je hebt genoten van de 4 maanden Brazilië. Wat jij er met het nodige enthousiasme hebt opgebouwd en met veel inzet bereikt hebt is een wonder op zich. Dat kan trouwens lang niet iedereen zeggen!
Allé hierbij mijn laatste reactie en hopelijk tot héééél snel!

Liefs, Ikke x

Moniek

Anthe ,wat een mooie reflectie van je verblijf in Brazilië!!Heel veel succes met al je "projecten" in je leven, je doet dat immers schitterend!! Ook veel succes met het afstuderen en hopelijk niet te veel heimwee!X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!